McKenzie Therapie

Rug- en nekklachten kunnen heel frustrerend zijn.
u heeft last van pijn of stijfheid in uw rug of nek. Soms straalt de pijn zelfs uit naar uw benen, armen of hoofd.
Dit belemmert u in uw dagelijks leven en functioneren en u voelt zich niet goed.
McKenzie zorgt ervoor dat u zelf weer de controle krijgt over uw klacht. Hierdoor bent u de pijn de baas en krijgt u meer grip op uw klacht. De methode is ook geschikt voor behandelingen van pijn bij andere gewrichten, bijvoorbeeld uw schouder, elleboog, knie of heup.

Niet alleen verhelpen, ook voorkomen

Mckenzie is er niet alleen op gerichtt om bestaande klachten zo snel mogelijk te verhelpen, De methode kan ook nieuwe klachten voorkomen. Daarom kijkt de therapeut goed naar de manier waarop u uw lichaam belast. Wat is uw lichaamshouding en hoe beweegt u zich?

Onderzoek

Elke Mckenzie therapeut werkt met een behandelplan.
Dit plan wordt gemaakt na een uitgebreid onderzoek dat bestaat uit:
1. Een verkennend gesprek, waarin uw klacht duidelijk in kaart wordt gebracht.
2. Een bewegingsonderzoek, waarbij u verschillende bewegingen vaak moet herhalen.
Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat dit een duidelijk beeld van de klacht geeft.
3. Tenslotte wordt het verschijnsel ‘centralisatie van de pijn’ getest. Door uw lichaamshouding en herhaalde bewegingen kan de pijn zich vanuit uw been of arm naar de wervelkolom verplaatsen. Dit geeft aan welk oefenprogramma goed bij u past.

Diagnose en behandeling

Met behulp van de uitkomsten van het onderzoek stelt de Mckenzie therapeut de diagnose van uw klacht.
Na deze diagnose stelt de Mckenzie therapeut een behandelplan op.
Met dit plan krijgt u niet alleen meer controle over uw klacht door op de juiste manier te zitten, tillen of lopen, maar regelmatig een aantal doelgerichte oefeningen te doen. Dit wordt tijdens de therapie met u besproken en krijgt u een aantal korte en duidelijke richtlijnen mee waarmee u aan de slag kan.

Een afspraak maken?

Heeft u ergens vragen over of wilt u een afspraak maken? Neem contact met ons op!

laagste prijs  Direct een afspraak

laagste prijs  Professionele begeleiding